OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lyžařský výcvik na Zadově aneb sjezdovky, běžky i nezapomenutelné večery

OLYMPUS DIGITAL CAMERAV neděli 13. ledna jsme odjížděli na lyžařský výcvik. Moc jsem se těšila. Nasedli jsme do dvou mikrobusů a jeli směr Zadov, kde jsme přebývali celých pět dní v penzionu Paulík, nově přejmenovaném na „U Dvou rysů“.

Když jsme přijeli do našeho penzionu, šli jsme se ubytovat, najíst, převléct do teplého oblečení a seznámit se s lyžemi. Za penzionem byl mírný svah a tam jsme strávili celé odpoledne. Neustále jsme padali a váleli se ve sněhu. Mně to tedy moc nešlo. Potom jsme se už jen převlékli a šli na večeři. Na zakončení dne nám pustili film o lyžování.

Druhý den jsme šli pěšky na sjezdovku Kobyla. Nejdříve do lyžařské školky, kde se nás učitelé snažili naučit pluh. Potom jsme se přesunuli na malou Kobylu. U lesíka jsme si položili batohy a jeli, spíš jsme se snažili sjíždět dolů. Vůbec mi to nešlo a hrozně jsem se bála, ale potom mi dala paní učitelka čokoládu a najednou to šlo a velmi jsem si lyžování oblíbila.

Když nastal čas oběda, vyrazili jsme do penzionu. Potom byla hodina klidu. Odpoledne nás čekaly běžky. V tu chvíli jsem si je oblíbila. Večer už jen večeře, soutěž na procvičení paměti a spát.

Třetí den se odehrával podobně. Dopoledne lyže, na kterých se mi už celkem dařilo, potom oběd, běžky, které byly hodně náročné, a večeře. Večer jsme měli zdravovědu, kde jsme se dozvěděli, co dělat, kdyby se nám nebo někomu jinému něco stalo. Nakonec scénky, jak bychom se zachovali v takových situacích. Hodně jsme se nasmáli, protože některé scénky byly opravdu komické a hodnotil se i herecký projev. A potom jsme šli spát.

Čtvrtý den jsme měli trochu volnější, jelikož se další den konaly závody. Začali jsme jako vždy snídaní, potom na Kobylu, kde jsme strávili dopoledne. Jezdili jsme už skoro jako Ester LedeckáJ. Následoval oběd a odpočinek. Odpoledne jsme šli do nedaleké restaurace, kde jsme si objednali různé palačinky, poháry a hranolky. Večer nám pustili film Kytice podle K. J. Erbena a následovala stezka odvahy. Stezka nebyla strašidelná, ale na čas a museli jsme se brodit ve sněhu, takže hned jak všichni doběhli, šli jsme rovnou spát.

Pátý den pro nás byly připraveny soutěže ve slalomu a ve sjezdu na čas. Odpoledne jsme měli ještě kolečko na běžkách. Když všichni doběhli, hráli jsme si ve sněhu. Byla to velká zábava. Potom následovalo vyhlašování výsledků soutěží: slalom, sjezd, běžky, zdravověda, úklid atd. Já jsem byla třetí ve slalomu a dále jsme já, Vika a Ivetka vyhrály zdravovědu a také první cenu za úklid.

Nastal poslední den. Nasnídali jsme se a zabalili, ale to by nebyla naše třída, kdyby se nic nestalo. Hledali jsme tablet. Nakonec se našel a jeli jsme domů. Docela jsem se těšila na rodinu, ale sjezdovky mi budou chybět. Nebo nezapomenutelné večery s mými přáteli. Když jsme dojeli do Čimelic, vzali jsme jen kufry a tašky a jeli každý domů. Chtěla bych moc poděkovat učitelům, že se mnou měli takovou trpělivost, a hlavně mým drahým spolužákům. Moc jsem si to užila a těším se na další podobné výlety.