Výlet do města módy a lásky, výlet do Paříže

IMG_20180622_104840Letošní školní rok se rozhodl kroužek francouzského jazyka zakončit exkurzí města módy a lásky. Šest žákyň odjelo ve středu 21.6. do Paříže. A jak těchto pět dnů probíhalo?

První den odpoledne jsme nastoupily do mikrobusu a v podvečerních hodinách jsme vyjely směrem k Rozvadovu. Přejely jsme Německo a na přechodu Forbach jsme vjely do Francie. To už jsme ujely téměř 600 km. Po dalších 400 km jsme uviděly první obrovské čtvrti krásné Paříže. Přijely jsme čtvrtí Bercy. Viděly jsme krásnou tenisovou halu, dopravní tepnu periphérique a kolem Bastille jsme přijely k La tour Eiffel. Krásné kovová dáma se jí říká… A opravdu. Kovové části tvoří zvláštní krajku. Pěkně jsme si ji vyšlapaly. 726 schodů do druhého patra a do nejvyššího místa jsme se nechaly vyvézt výtahem. Udivila nás krásná panoramata. Paní učitelka Hrdličková nám ukázala mnohé památky a my jen žasly. Po hodince a půl jsme se vrátily zpátky na zem. Nastoupily jsme na batobus. To je loď, která slouží v Paříži jako MHD. Objely jsme historické centrum. Když jsme vystoupily, čekala nás procházka okolo Velkého a Malého paláce, boulevard Champs Elysées, kostel Madelaine, palác Bourbone, náměstí La Concorde, zahrady Tuileries u Louvru. Večer jsme se všechny ubytovaly v hotelu F1 Roissy u letiště Charles de Gaulle. Další den ráno se na nás smálo sluníčko. Pan řidič Hrdlička nás vysadil na nejbližší stanici metra. Náš dámský kroužek pokračoval do středu města. Navštívily jsme Louvre. Samozřejmě jsme nevynechaly obraz Mony Lisy. Pak jsme si došly připnout zámeček přátelství na Pont Royal. Ještě dopoledne jsme došly až k bazilice Notre Dame. Metrem jsme přejely do nejmodernější čtvrtě la Défense. A znovu metrem do čtvrtě Monte Martre. Čtvrť plná malířů, kaváren, turistů… Viděly jsme krásný kostel Sacré Coeur. Dokonce jsme se zúčastnily i bohoslužby. Navečeřely jsme se v bistru a čekala nás noční projížďka Paříží. Rozhodně jsme se chtěly zastavit u La tour Eiffel. Nafotily jsme si ji z náměstí Trocadero. A také jsme si zde zatančily s taneční školou pro pokročilé. Až v pozdních hodinách jsme se dostaly na pokoje. Další den jsme dopoledne strávily v nákupním centru. Každá z nás nakoupila mnoho a mnoho sýrů. Byl to nejlepší dárek. Odpoledne jsme odjely na nádherný zámek Versailles. Prohlédly jsme si zahrady, Malý a Velký Trianon, Neptunovu fontánu a mnoho dalších krásných fontán. Zbyl nám čas navštívit i centrum města a pravý nefalšovaný trh. Ve večerních hodinách jsme odjely směrem do Čech. Ale to ještě nebyl konec nabitého programu. Neděli jsme strávily v německém aquaparku Amberg. Některé z nás si tam odpočinuly a některé tam zas nechaly poslední zbytky sil J A pak už jen cesta domů… Na exkurzi se o nás starala a po památkách nás prováděla paní učitelka Šárka Hrdličková.

Belles vacances, mes amis!

Žákyně 6. třídy- Buchtová, Geschvandtnerová, Koudelková,  Pavlíčková, Počtová, Tesková

IMG_20180622_110704 IMG_20180622_132442 IMG_20180622_150841 IMG_20180622_164604 IMG_20180622_174045 IMG_20180622_210042 IMG_20180623_160118